Loopbaanvraag van een leerkracht

Sanne is een leerkracht van 25 jaar. 

Sanne is een coachtraject gestart met een loopbaanvraag. Zij wil graag weten wat zij kan en waar haar interesses liggen. Met de cirkeltechniek staan wij stil bij wat Sanne heeft bereikt in haar coachtraject. In de binnencirkel is te zien wat zij al heeft bereikt in het coachtraject. In de cirkel er omheen wat er nog in ontwikkeling is.  De ruimte buiten de cirkel gebruiken we om vooruit te kijken. Waar wil ik mij in de nabije toekomst nog op willen richten?

Deze progressiegerichte cirkeltechniek is effectief om wat je al hebt bereikt in kaart te brengen. Soms boek je vooruitgang en sta je er niet bij stil. Deze techniek helpt om vooruitgang te beleven. Eerst wordt het onderwerp bepaald dat bij deze cirkeltechniek zal worden gebruikt. In dit geval zijn dit de doelen die samenhangen met de coachvraag van Sanne. Vervolgens wordt de bereikte vooruitgang in kaart gebracht en wordt er gekeken of er verdere vooruitgang nodig is. Dit wordt altijd in concrete en positieve termen opgeschreven.

Als laatste wordt er gekeken naar het volgende stapje voorwaarts. Om deze techniek nog effectiever toe te passen kan er worden gewerkt met post-it briefjes.  Zo kan iemand een doel uit de buitencirkel pakken en deze naar een binnencirkel verplaatsen. Er zo over nadenken hoe dit stapje te zetten. 

Bron: Coert Visser

Delen:

meer zoals dit:

Download nu mijn geniale e-book

En leer al mijn geheimen. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum efficitur quam vel scelerisque consectetur.